Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 22 januari 2012

Vi bor på vägar där saltningen är obefintlig....

Nu har vi bott här i över 10 år och dom saltar aldrig asfaltvägen runt omkring oss :(
Har precis varit ute och powerwalkat och försökt bli av med huvudvärken och kunde bara konstatera att det är snorhalt på asfaltvägen :(

Är ju ändå ganska vackert även om det drabbar min ridning...

Jag kan inte iheller rida på våran mark för där är för mjukt så då trampar jag bara stora hålor som blir ännu värre att rida på när det fryser till som det ska göra senare i veckan. Får bli vila för Bonzo idag och planeringen i veckan får bli dag för dag för att se hur vädret utvecklar sig.

Hästarna är dock glada över snön

Denna helgen har vi även hunnit klart med Ciclonicas första egna box och satt upp vattenhinkskrokar och ny krubba så i början av februari tänkte jag börja separera på henne och Hedvig i lugn takt.
Nu ska jag värma en god soppa och inta soffläge med min otroligt spännande bok som jag fastnade i ett par timmar igår. Kan varmt rekommendera "Eldvittnet av Keppler"

Trevlig söndag alla goa vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar