Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 27 januari 2012

Nu får det faktiskt vända!!!

Äntligen fredag som vanligt :))) Tänk att man hela veckan kan se fram emot helgen så mkt. Dock njuter jag väl inte fullt ut på fredagen eftersom jag har min VV vägning på lördagmorgonen men på lördagen då NJUUUTER jag!

Enda negativa är att i Skåneland idag är det blåsigt och råkallt så innan mitt besök hos optikern gick jag resultut in på Åhlens och handlade mössa, halsduk och vantar för 1/2 reapriset så jag slapp frysa :)

Jag hade beställt synundersökning genom jobbet hos Synsam i Ystad och medans jag satt där innan undersökningen började flög mina tankar som ungefär "äsch, det är säkert onödigt för jag har ju alltid haft så bra syn fastän båda mina föräldrar och bröder har haft glasögon alltid" Kollade synen för 6 år sedan när jag tog BE-körkort och då var där inga problem.



Trodde ni va???? Förstod nästan direkt när jag såg dubbla bokstäver på tavlan att det inte var så bra.... Duktigt närsynt dvs. jag har svårt att se på långa avstånd och jag behöver progressiva glasögon. Företaget betalar terminalglasögon (som bara dom går på ca 4000 kronor) så det är ju en pytteliten glädje i eländet. Tog hem 5 olika bågar i bruna nyanser och får väl ha familjeråd i helgen och dämpa sorgen med att jag precis fått en ny utgift på ca 8000 kronor :(((

Skämtade med min tränare Ulrika när jag pratade med henne om träningar att det är därför jag har så svårt att rida på när det är lång anridning för jag ser så dåligt, hahahaha!

Så nu har jag dåliga armar och dålig syn men tänker inte lägga mig med näsan i vädret eftersom jag är så jäkla fräsch och vältränad (man måste se det positivt)

Igår kom även mina skor som jag beställt till Matildas student i sommar så att jag kan se ännu fräschare och välmående ut och dom var precis lika läckra som jag tänkt. Nu ska jag bara lära mig att gå i dom, hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar