Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 24 januari 2012

Timeout i en vecka och en cirkusmus...

När snön & halkan kom till slut åkte min motivation ner i tårna...Nu börjar det igen med att planera dag för dag om det går eller inte går att köra med trailern. Då Kalle är borta nästan hela veckan har jag ingen backup iheller om jag skulle behöva en modigare chaufför än mig själv. Trots att jag har en kraftig bil och stadigt släp bor vi i världens ände känns det som när vintern slår till. Ett gyllene exempel är t.ex. att igår när jag körde från jobbet så var det +0 grader i Ystad och nästan all snö och is borta. Kommer sedan hem 3,5 mil senare och det är -3 grader och ALL snö och is ligger kvar :(. Våran grusväg och ett par km på asfaltvägen är fortfarande inte roliga att köra på.
Bestämde mig för att låta Bonzo och mig själv få en minivila denna veckan och hoppas på att vintern inte tänker stanna kvar så länge. Ska passa på att klippa honom, mysa och njuta av att inte fara iväg en enda kväll denna vecka!


Inatt vaknade både jag, Kalle och sonen av att en mus gnagde ihärdigt på något hårt. Det lät som det kom från Carl Philips ända av ovanvåningen vilket konstaterades då han sa "shhhh" till musen, hahaha! Efter ett tag bad jag Kalle gå ner och hämta en musfälla och när han kommer in i Carl Philips del får han se en riktig cirkusmus som har så roligt att han inte märker Kalle ens. Den gnager på korken till sonens vattenflaska och när den biter tag så snurrar flaskan och då springer musen runt den och har skitkul.
Kalle sätter ner musfällan en halvmeter därifrån, vi släcker och går och lägger oss och 2 minuter senare har musen hittat fällan och vandrat vidare till bättre marker.


Imorse var det -9 grader hos oss, brrrrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar