Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 10 januari 2012

Trevligt markarbete

Idag inköptes det på lunchen 2 nya musfällor som genast utplacerades när jag kom hem

Detta är dom enda musfällorna som vi tycker funkar då betet redan finns i fällan (Supercat heter den och finns på Granngården för ca 50,- för 2 pack)




När jag sedan gjort middag till mig och barnen (idag blev det ädelostpasta med valnötter och ruccolasallad) så for jag iväg till ridhuset. Är lite läskigt när man kommer dit och allt är mörkt tycker jag...men det blev lättare när jag fick tänt alla ljusen och satt på radion.
Först var Bonzo lite stel (inte så konstigt eftersom det är snorhalt i hagen med all lera, så jag tror inte dom rör sig många knop under dagen)men efter 30 minuter kom han igenom riktigt bra och var som en gummiboll. Hoppade cavaletti räcken på en 8 ett par gånger och lät honom sedan trava & skritta länge.

När jag kom hem så kröp jag ner i soffan med en tallrik lättyouggi och tinade mangobitar och mös med barnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar