Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 29 januari 2012

Kalastajm!

Idag började vi med att jag red ut på fältet och samtidigt åkte Carl Philip skridsko på isen som bildats på vattnet som samlats på fältet efter allt regn i vinter. Jag kunde dock nästan bara skritta då det var lite tö ovanpå det frusna så dels så samlades det massor i skorna på Bonzo eftersom jag inte satt in snösulor än och dels var det ganska halt. Dock ganska skönt att komma ut direkt på morgonen och andas frisk luft!

Sedan kl 13.00 var det dags för kalas för Carl Philip och Matilda då mina föräldrar, Kalles föräldrar och min äldsta bror med familj kom.

Jag hade skivat kycklingfilé på lördagen och lagt i teriyaki marinad över natten och trädde dessa på smala träpinnar och in i ugnen. Till det hade jag jasminris i små rundlar och en sallad med bönor, rödlök och sesamfrön. Rödlöken hade legat i en marinad bestående av vitvinsvinäger & socker så den var inte så skarp. Mkt. enkelt & gott och väldigt uppskattat.

Till kaffet hade jag inte riktig tårta då jag inte själv är så stor fan av tårta. Jag köpte rätt och slätt Frödinges kladdkaka med belgisk choklad som Carl Philip strödde dekoration och grädde på. Även det enkelt och mkt. gott

När gästerna åkt hem och hästarna var intagna damp jag själv ner i soffan lagom till värdscupen i hoppning :)) Perfekt avslutning på en söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar