Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 9 januari 2012

Musjakt!!!

Igår väcktes både jag och Kalle vid 04.00 av en mus som idoget gnagade på något i köket så att det ekade i hela huset. Nu är ju inte jag någon större beundrare av möss och gillar inte att möta dom öga mot öga så ingen av oss gick upp för att kolla var den var utan slog dövörat till och försökte somna om.

Imorse vid 05.00 var den igång igen och denna gången skulle jag ju ändå snart gå upp så jag smög ner i köket för att lokalisera var den var. Förstod direkt att den gnagade glatt på det stora runda knäckebrödet som stod bakom brödrosten så Kalle fick rycka in medans jag gick ut till hästarna.
Hahaha, vilken syn det måste varit för när Kalle lyfter bort knäckebrödet så tittar musen förvånat upp på honom. Men envis som den var så kom den tillbaka när Kalle äter frukost och gnagar glatt vidare. Då tog min man fram det tunga gardet och laddade en musfälla med en stor mumsig bit ost precis brevid knäckebrödet.

När Matilda, sonen och jag sedan ska ge oss iväg så hör vi hur det smäller till. Så förhoppningsvis är där en mätt men väldigt död mus när vi kommer hem :))



Annars har livet återgått till normala gängor igen med barnen i skolan och Emma åkte hem till Umeå igår så nu ses vi inte förrän i juni :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar