Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 4 januari 2012

Glad igen och målplanering 2012 gjord!

Precis hemkommen från hoppträningen som gick super bra ikväll! Som Ulrika sa "en helt annan ryttare i Anne idag". Vi började med att hoppa på volt där det var endast 3 räcken och 3 galoppsprång mellan 2 och 5 mellan 2. Denna gick mycket bättre för mig idag och blev riktigt följsam. Sedan gjorde vi inte samma övning som i måndags men Ulrika hade min favoritövning som är 5 & halvan (dvs. för icke hästnördar trav in på bom, sedan kryss, ett galoppsprång och oxer som höjs efter hand. Jag älskar denna övningen och kan hålla på i evigheter och har inga problem med höjden :)))
Efter det red vi en liten slinga där vi började med cavaletti i trav, sedan galopp och 2 räcken på långsidan, snett igenom till räcke och sedan ganska kraftig volt tillbaka ner mot en oxer för att sedan ta vattenmatteräcke snett igenom.

Satt som ett smäck och jag överlämnade min målplanering till Ulrika när vi var färdiga. Hade även med min tävlingsplanering fram till augusti. Lägger inte upp den här ännu för jag antar att den blir reviderad och hon tycker att jag varit för mesig i planeringen. Kunde dock konstatera när jag skrev den och tittade på min målplanering från 2011 att mkt. har förändrats i min ridning så jag har inte riktigt samma problem längre vilket var väldigt kul :))

Love horses


Ps. Bonzo fick extra mkt. morötter till kvällsmaten när vi kom hem :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar