Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 2 januari 2012

Deppig :((

Ikväll var det hoppträning igen och jag såg som vanligt väldigt mkt. fram emot det.

Första övningen gick jättebra men sedan när vi skulle ligga på en övning på långsidan med räcke, oxer, räcke och få tillbaka hästarna på 4 galoppsprång tyckte jag att Bonzo fick i princip "kräka" sig över sista räcket och rytmen tyckte jag var obefintlig. Ulrika tyckte det var bra dock ???
När sedan Ulrika säger att nu ska vi höja och rida på 3 galoppsprång imellan istället kom den där "urk, blä jag fixar det inte känslan"
Kan inte förklara det för allt bara knyter sig och jag blir så oerhört ledsen på mig själv när jag vet att jag klarar det. Fick vända ifrån en gång och efter pepptalk från Ulrika gjorde jag övningen och det är jag glad för men ändå och jag VET att man inte ska åka hem med det som gick dåligt utan det som gick bra så har jag redan 2 dagar in på 2012 svikit mitt nyårslöfte som var att "bara rid på och kasta alla tveksamheter bakom dig"

Bokade in mig på träning igen på onsdag då jag vet att när denna känslan kommer så är det bara att hoppa mer för att jobba bort den och dom mentala träningsböckerna får dammas av och tas fram igen för hädanefter ska inte mitt nyårslöfte brytas mer ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar