Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 17 januari 2012

Inne i halvstress igen....

Ja det dröjde ju inte så länge innan man kände sig halvt stressad och genomtrött på kvällarna igen..... Kalle reser varenda vecka nu och jag försöker få ihop jobb, barn, hästar, middagar osv.

Ikväll var det dags för hoppträning och den gick väl sisådär. Vi började med att rida 8 fram och 4 tillbaka i galoppen och redan där blev Bonzo stark och drog vilket resulterade i obefintliga ben hos piloten och mkt. hand....inte bra alls! Gick bättre i vänster varvet och där fick jag igenom honom helt ok på broms och gas.
Sedan övade vi på att rida på 2 cavalletti rakt fram med först 5 och sedan 4 galoppsprång imellan. Efter ett tag la vi in ett cavalettiräcke till på böjt spår.
När detta satt bra la vi in enkelhinder och här kom den där stooora boven som kallas osäkerhet fram hos mig när vi skulle rida en ganska snäv sväng och sedan lång väg ner mot ett räcke som Ulrika hade höjt efter 1:a språnget. Blev inte bra alls och efter att jag vänt ifrån 2 ggr fick vi sänka det. Efter det så flöt slingan med cavaletti och 3 enkelhinder bra igen och jag t.om. bad om att få rida den extra gång för att få ner rumpan ordentligt i sadeln.

Var helt slut när jag kom hem eftersom Annika och jag fick rida själva för Ulrika och vi höll säkert på i över 1 timma!

Nu måste jag titta på filmer från förra årets tävlingar och peppa mig själv inför lördagen :))

1 kommentar:

  1. Kommer säkert att gå jättebra :) Lycka till! Kram
    Linda

    SvaraRadera