Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 30 november 2012

Hedvig ska lämna oss nästa år!

Nu trodde ni säkert att jag skulle skriva att Ciclonica skulle lämna oss... Och ja efter gårdagens uppförande har hon nog aldrig varit så nära på att lämna Nygård kan jag säga!



Jag kom hem efter en mkt. trevlig kväll och övernattning i Köpenhamn (skulle vilja lägga upp foton men tydligen kräven den här bloggen att man ska betala för det nu så jag återkommer om detta).
Alla 3 hästarna nästan överföll mig och ville komma in vid 5 tiden när jag kom hem. Hedvig gick snällt ner i sin box, gick ut igen men när matte höjde rösten insåg denna kloka häst att det var bäst att vända tillbaka igen in i boxen. Bonzo som aldrig kommer in själv tryckte på efter Ciclonica som naturligtvis stannade mitt i gången. Jag lyckades på ngn. vänster öppna hans boxdörr bakom henne och han gick snällt in i sin box.
Gick sedan Ciclonica in i sin??? NOPE NEVER EVER igen!!!!
Jag försökte alla knep!!! Lät henne gå själv i stallet, gå i grimskaft, locka med mat, byta box med Bonzo (den var trixig och jag borde få poäng på den tycker jag) men NEJ inget funka!
Ut med Ciclonica, igen med dörren och försöka på snabbt få iordning på Bonzo eftersom vi skulle iväg på dressyrträning! Fick med mig en snabb macka i bilen (minns inte ens pålägget) och iväg. Kalle ringde och jag vräkte av mig allt vad jag tyckte om unghästar!
Kom till dressyrträningen och var nog inte på mitt bästa humör efter denna pärs men Bonzo släppte igenom ovanligt bra och programridningen gick mkt. bättre än förra veckan.
Kom hem 2,5 timme senare och då hade även Kalle försökt få in henne i boxen utan framgång. Kalle var ganska arg och tyckte hon kunde stanna ute hela natten. Men vi fick in henne tillsammans och pustade ut! Ylva kommer hit och har unghästutbildning med oss i helgen vilket jag tror vi behöver!

Hedvig då?? Jo efter nästa föl vill jag inte samla på mig fler hästar men tycker det är synd att Hedvig bara ska gå här och dra! Kontaktade hennes förra ägare och dom vill gärna köpa tillbaka henne. Så efter nästa föl betäcks hon om med deras val av hingst och lämnar oss hösten nästa år!

Jag tycker det är en kanonlösning då jag vet att Josefins ambitioner är höga med hästarna och Hedvig lämnar väldigt bra avkommor!

På denna länken kan ni se Josefin och Miró (Hedvigs avkomma) i Helsingborg i november där dom vann MSVA
http://www.kronfeldt.se/diary_65.html

Häftigt är det faktiskt och se sådan klass på dressyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar