Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 4 november 2012

Helgen som gått!

Fredagkväll var såååå mysig med mamma och alla barnen hemma och vi åt mamsens god köttfärsfyllda paprikor och Anne somnade i soffan som vanligt.....No suprise där inte!

Upp 04.30 lördagsmorgon (men hallååå vad är sovmorgon....). Ut med hästarna, mocka, in med snabb frukost, sedan lasta hela gänget och bege oss mot Ullared och julhandel.
Ankom 08.30 och slapp kö in vilket var väldigt skönt och de var nog det enda som var skönt... Jisses, gör människor inget annat på All helgona dag??? Fullsmockat och människor överallt och jag hade både sonen och mamma att hålla koll på så att vi höll samman (tjejerna fick faktiskt klara sig själva). Fick ändå inhandlat det mesta som jag tänkt och var totalt "slut i rutan" när vi kom ut vid lunchtid och uppskattade ölen till lunchen mer än någonting annat!

Sonen  e taggad inför Ullared


Några av fynden var bl.a. ett stalltäcke på 300 gr till Bonzo för 350,- som liknar en stickad tröja. Behövde han ett nytt stalltäcke.... mjaaaa!

Dom hade även fått in skal till Iphone 5 så där kunde jag inte hålla mig...Blev 4 nya skal så att jag kan skifta ofta, hehe

När vi anländer hem vid 5-tiden och jag tagit in hästarna tycker min son att det är en toppenidé att han ska gå "trick and treat" i Lövestad. Jahapp, det var bara att lasta in sig i bilen igen med Matilda som chaufför (eftersom jag tagit en öl till lunchen) och bege sig ner till Lövestad. 1:a husen öppnade ingen...sedan råkade vi ut för en mystiskt och obehaglig gubbe som var hemma och bara stod och stirrade på oss genom fönstret. Sista gatan var "jackpot" tills en surkärrring öppnade dörren med en morrande hund och sa "NU FÅR DET VARA NOG" . Men hallå det är ett barn du säger det till! Skulle kunna ta henne ordentligt i öronen!  2 sista husen fick sonen mkt. godis vilket kompenserade upp surkärringen och sedan for vi hem!

Idag har jag varit som min välkända duracellkanin igen och varit i ridhuset och ridit, rengjort alla saker i sadelkammaren, lämnat tom fodertunna från Iform till Ullis, börjat slå in julklappar från inhandlingen igår (så att inte nyfikna barn får syn på dom) och avslutat med världscupshoppning på tv :))

Saknar jag Kalle??? Jaaaaaa otroligt mkt. och tycker det är skitjobbigt att hans telefon inte fungerar "over there". Skulle bara vilja säga "LOVE YA"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar