Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 14 november 2012

1-0 till mig!!

Suckade och stönade hela vägen hem från jobbet igår! Det var mörkt och jag frös bara av tanken att gå ut till hästarna och såg inte fram emot en fight med Ciclonica utan ville bara få in dom kvickt, laga middag och sedan rasa ihop i soffan!

Tog 2 äpplebitar i högsta hugg och ropade in henne (det bästa är att än så länge är hon som mamma Hedvig att hon kommer så snart jag ropar) kopplade på grimskaftet på henne, gick lugnt och stilla in, 1 tveksamt stopp men snabbt var jag framme med äpplebiten och "WOILA" lyckades få in henne direkt i boxen, TJOHO!



Även imorse var boxen bättre iordning så under natten har hon varit lugnare och det var lugnt att ta på grimskaftet med godis i handen och sedan gick vi ut i mer eller mindre normal takt! Massor med beröm fick hon och jag njuter av detta tillfälle och samlar kraft inför nästa grej hon kommer hitta på :))
Pratade med en kompis igår som fött upp lite hästar och denna åldern är dom som värst men blir bättre när dom är 2 år, dvs. bara 8 månaders pendlande mellan hopp och förtvivlan då....


Ikväll är det dags för hoppträning på världens bästa Bonzo :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar