Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 23 november 2012

Dressyr!

Efter en scanning på nätet och lite samtal med olika hästaffärer som säljer begagnade sadlar insåg jag att jag inte blev ngt. klokare.
Svängde förbi Bengts Hästsport i förrgår och hade förhoppningen att dom kanske hade en sadel till ett hyffsat pris. Det hade dom och jag lånade hem 2 olika dressyrsadlar.
Åkte upp till ridhuset igår och hade även Ulrika min tränare som kollade om dom låg bra på Bonzo.
Den ena låg inte alls bra så den provred jag inte ens.
Den andra däremot låg kanon på honom och rörde sig inte alls under mitt dressyrpass. Kände även att jag kom åt honom lite lättare och konstaterade att jag inte ska rida i helskodda ridbyxor i dressyrsadel för då får man skavsår på knäna och det var inte så skönt.

Provade en TEKNA i svart och tänkte att svart var ju inte så smart då jag inte äger ett enda träns i svart...



Ringde Bengts och den fanns även i brunt som dom beställde hem till mig och den kan hämtas redan idag. Så nu är det bara att kicka igång och träna och tävla dressyr. Målet är ju som sagt LA nästa år med hyfsad procent!



Såhär ser den ut och jag kan varmt rekommendera den då man fick en bra sits i den och den hade ett överkomligt pris.


Klicka för att förstora bilden
Annars är jag glad att det är fredag då jag känner mig ganska slutkörd efter denna veckan och det kommer nog krävas mkt. kaffe idag



Blir nog en early bird i säng ikväll för imorgon smäller det med årets sista hopptävling :))

TREVLIG HELG ALLA GOA VÄNNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar