Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 9 november 2012

Tur i oturen!

Imorse begav jag mig till ridhuset direkt när jag kört sonen till skolan.
Har varit lite i valet och kvalet när det gäller Bonzo hur han bäst rides dagen innan tävling.
I tisdags red jag igenom ordentligt och han var jättefin på hoppträningen på onsdagen.
Dividerade med tränaren Ulrika och kom fram till att rida igenom ordentligt idag och se hur han är på tävlingen imorgon.
Enligt hans förra ägare sa hon att han var som bäst när han bara fick galoppera fritt och fort på fältet dagen innan. Nu har jag dock haft Bonzo ett par år och vill gärna få fram den formen som passar mig och Bonzo bäst!

Ulrika kom in med häst nr 2 medans jag red och säger helt plötsligt
- Här ligger ju en sko med sula så det måste vara Bonzo´s
Åhhh NO! Inte dagen innan tävling och på en fredag dessutom. Hur lätt är det att få tag i en hovslagare på en fredag??
Som tur var hade Ulrika sin hovslagare hemma i stallet just då så jag lyckades charma till mig att han slog på skon igen, puh!
Stort tack till Ulrika och hennes hovslagare!

På eftermiddagen hämtade jag Emma i Malmö så nu har jag mästerknopperskan hemma och slipper stå imorron bitti och göra det själv. Emma har även tagit med sig kameran så att vi kan få fina foton på oss imorron.
Kul kul ska det bli!!!



Trevlig helg alla goa vänner!

2 kommentarer:

  1. Då kanske man får låna dottern till nästa helg ;)
    Kram o Grattis till placeringen idag!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja det är väl bara att fråga :)

    SvaraRadera