Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 8 november 2012

Unghäst i mitt liv!

Hade ni frågat mig för ett par år sedan hade jag sagt aldrig i livet och jag har många gånger den sista tiden undrat va i himlens namn jag ientligen gett mig in på och då är det inte p.g.a. Ciclonica för hon har ju inte bott hemma men snarare tanken på att hon skulle komma hem igen och många funderingar på hur hon skulle vara och många tankar på att jag gjort om det igen och får ett nytt föl i april nästa år.
Ientligen är jag ju en hästmänniska som ÄLSKAR Bonzo som är cool och medgörlig i det mesta och med unghästar vet man ju inte vad som händer dag från dag. Hade jag fått välja hade jag hellre klonat Bonzo men det går ju inte .....

Detta var mina tankar innan Ciclonica kom hem men dom har ändrats nu när hon är hemma!
Jag kan titta på henne med lika mkt. kärlek som till Bonzo och tänka att henne har jag fött upp själv

Att hon sedan visar sig vara ganska cool och kelen förstärker bara min kärlek för henne! Igårkväll körde jag iväg med Bonzo på hoppträning (som by the way gick skitbra) och hon stod ensam kvar uppe i det ena stallet men kan om hon vinklar sig lite se ner till nästa stalldel där sin surtant till mamma bor!
Hade en viss oro när jag körde iväg men kom hem till ett lika lugnt stall igen. Och idag har hon gått själv i en hage för fridens skull (och staketet) och det har hon bara accepterat.
När jag sedan skulle ta in dom ikväll så kom hon självmant fram till mig så jag slapp gå ut i leran (nice)!
Planen framöver är att hon och Bonzo ska få gå ihopa så får dräktiga surtanten gå själv i en hage för husfridens skull!

Min älskade man ringde oxå idag och berättade att dom hade 40 gr varmt och han just då drack vitt vin och skulle bada, stackaren.....Själv berättade jag att vi oxå badade i REGN & LERA!!! Men det var skönt att höra hans röst och få säga LOVE YA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar