Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 26 november 2012

Ändrade planer!

Hela gårdagen (kändes det som iaf) gick åt att först handla dom sista julklapparna (ja ja jag vet jag är extremt tidig). Sedan hämtade vi Emma och hennes trasiga bil. Vi hann precis ut ur Malmö innan den kokade så då fick vi haka i bogseringslinan. Tog sin lilla tid att bogsera från Malmö till Lövestad kan jag tillägga. Planen är nu att den får stå ett tag och sedan till våren ska Kalle gå igenom den.

Idag red jag i min nya dressyrsadel och hade sådan tur att Ulrika skulle lägga in nytt underlag i ridhuset senare så alla hinderna var borttagna och jag hade hela ridbanan till att öva på programmet.
Tyckte faktiskt att det satt mkt. bättre denna vecka och sadeln är skön att rida i.

Fick även en liten pratstund med Ulrika som redan innan tävlingen i lördags hade bestämt sig för att nästa termin kräva lite mer av mig och jag ska hoppa högre på träning!
Hon har medvetet låtit mig hoppa kring 1m hela denna terminen för att få in känslan för galoppen osv.
Vilket har ju funkat för nu har jag inga problem med galoppen på banan längre.  Känns ju skönt att ens tränare tror på en och säger att man definitivt är redo för att hoppa högre så nu är det bara att haka i sporrarna och bege sig över :))

Anmälde mig även till en tävling till för att kunna avsluta säsongen med en bra känsla. Så den 8/12 blir det Åstorporten.

Anmälde mig även till hoppträning för Kristian Johannesson hos Ulrika till helgen. Dock bara till lördagen eftersom dressyrdebuten med Bonzo hägrar på söndagen.

På onsdag är det dags för ledningsmöte och dansk julemiddag på Kanal Caféen i Köpenhamn så det ska bli ett trevligt avbrott i vardagen


Trevlig vecka önskas alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar