Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 12 november 2012

Kalle e äntligen hemma!

Hämtade hem min ngt. solbrända älskling efter jobbet!

När vi kom hem och skulle ta in hästarna förstod han att jag hade suckat och stönat många gånger då hela vår hage är en leråker och du bara glattar rundor eller suger fast med stövlarna...
In med hästarna och självfallet strulade Ciclonica ikväll igen och skulle inte gå in i sin box, SUCK!
Hon följer snällt med in ända tills hon har framhovarna i boxen och kommer då på att detta var nog ingen bra idé och backar ut igen. Eftersom vårat stall inte har så högt i tak vill jag inte gärna utmana ödet för mycket om hon skulle råka slå upp huvudet i en balk.
Som tur var hjälpte Kalle mig att smacka in henne, men jag måste nog komma på ett knep så att jag kan klara det själv hädanefter, hmm!
Fick dock ett bra tips av Ylva med mitt problem att sätta på henne grimskaftet då hon gärna står och slår med huvudet då och det var att ge henne godis samtidigt  (funkade varje fall denna gången).
Säger det ännu en gång UNGHÄSTAR är INTE smarta och en utmaning varje dag!!



In snabbt som bara den och laga middag och sedan for Kalle och sonen iväg på innebandy och jag upp till ridhuset, med andra ord så var allt som vanligt igen!

När jag kom hem hade sonen gjort iordning pepparkakor med ädelost och mannen värmde glögg, mmmmm!

Nöjd och glad somnade jag redan halv 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar