Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 1 november 2012

Hoppningen går bara bättre och bättre!

Igårkväll var det dags för veckans hoppträning för Ulrika. Tog in hästarna redan vid 3-tiden eftersom jag åkt tidigare från jobbet vilket nog var tur eftersom Bonzo hittat lera i hagen och gnuggat in sig i det från topp till tå... Var bara att ta fram slangen och spola av honom.

Vi började med cavaletti med en bom in och 2 upphöjda cavaletti i mitten och sedan bom ut. Inte ngn. favoritövning på min snubbelhäst. Tycker det är så fruktansvärt obehagligt när han snubblar sedan vi gick omkull. Efter ett par ggr. fick Bonzo rätta till sig själv och då tog han galopp istället för trav för det var ju mkt. enklare. Hmm, ja ja huvudsaken var ju att han inte snubblade över övningen.

Efter det hoppade vi mkt. linjer och kort tillbaka ur kortsidan och Bonzo var super fin. Kanske inte riktigt så taggad som förra veckan men jättefin. Piloten fick mkt. beröm idag igen för mina händer och galoppen. Känner verkligen att det lossnar nu med galoppen och hinderna kommer lättare vilket oxå gör att jag inte fibblar med händerna.
Vi har 2 tävlingar kvar i år och det blir Perstorp 10/11 och Åsbo 24/11 så jag håller tummarna att den värsta vintern håller sig borta till 25 november. 
Åsbo har jag anmält till nu 2 år i rad men fått stryka då det blivit för hårda vintervägar vilket är så himla synd då detta är sk. julahoppning där dom klär in hindren med glitter och lägger julpaket lite överallt samt att priserna går i julens tecken (som julskinka osv.) Även maten som serveras är julmat så jag tänkte ta med mina favoritkillar och få lite julfeeling!
Har inte varit där än med Bonzo (men var där med min 1:a hopphäst Prins och med tjejerna och deras ponnisar) men tror han är ganska säker på dessa hinder då han är ganska otittig.



Imorron kommer både Emma hem och min mamma och på lördagmorgon går färden mot Ullared och julinhandling med mamma och alla mina barn :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar