Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 22 november 2012

10-0 till Ciclonica

Idag har jag jobbat hemifrån vilket var sååå skönt då sonen var ledig från skolan så vi kunde gå i myskläder halva dagen utan att stressa iväg någonstans.

På hoppträningen igår flög nästa framsko av Bonzo så min snälle hovslagare kom vid 10 tiden och satte på den igen.
Kände inte riktigt samma flyt i hoppträningen som jag brukar men det var helt ok. Hade varit magsjuk halva dagen så det hängde nog kvar lite på kvällen så på 100 topp var jag nog inte.

Efter många timmars intensivt arbete (konstigt att man får så mkt. mer gjort när man inte blir störd hela tiden) packade jag ihop vid 4-tiden och tänkte ta in hästarna innan jag skulle iväg och handla mat och hämta Matilda vid bussen.

Hedvig var inga problem att ta in. Ställde henne i Bonzos box så att Ciclonica inte skulle känna sig ensam när hon kom in och det tricket har funkat kanon dom sista dagarna.
Redan i hagen tvärnita Ciclonica helt plötsligt och rörde sig varken framåt eller tillbaka. Efter lite lockande gick hon dock framåt igen.
Kommer in i stallet och tvärnitar utanför sin box. Efter att ha stått "håll i er nu" i en halvtimme och fortfarande inte fått in hästen som bytt namn många gånger under denna tiden var jag så arg så jag bara släppte ut henne igen. Skulle ta in Bonzo men han tyckte det var roligare att bralla rundor med Ciclonica efter sig.
Båda dom 2 var till salu under denna tiden!!
När Bonzo hade sprungit av sig och tagit tid på sig att rulla lite extra i leran kom han snällt fram till mig och såg lycklig ut i blicken.
Tog in honom med Ciclonica i släptåg och släppte in Bonzo i sin box och tog grimskaftet på Ciclonica och gick mot hennes box.
Stopp igen och försökte verkligen alla medel men NOPE NEVER EVER! Släppte ut henne igen och slängde igen dörren. Som ni kanske förstår var jag så arg just nu att det fullkomligt kokade ur mina öron.
Fick med mig sonen ut i stallet och han skulle putta på henne bakifrån med en kvast om hon stannade igen (ville ju inte ha Carl Philip för nära baken om där skulle komma en ben flygande).
NOPE NEVER EVER IGEN!!!



Ut med hästen igen och gick in och ringde min kära chompis Ylva och sa att hade jag haft en pistol hemma hade hästj.... fått en kula i pannan!
Lugn sa Ylva såhär är dom i den åldern, det finns ingen hjärna i dom och dom gör väldigt konstiga saker! Lät henne stanna kvar ute och packade in sonen i bilen och for hemifrån och försökte lugna ner mig! När vi kom hem igen efter 1 timme så stod hon utanför dörren och väntade och jag hade med Matilda ut. Försökte först själv utan hjälp men NOPE det var samma visa igen. Räckte med att Matilda puttade lite lätt i rumpan och helt plötsligt var hästen i sin box. När Matilda kommenterade "det var ju inte så svårt" fick hon en "blickar kan döda" blick av mig och blev tyst ganska fort! Summa summarum är att det är tur det är helg om hon nu ska hålla på såhär ett par dagar så att vi 2 att ta in henne!

Längtar tills Ciclonica närmar sig det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar