Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 7 november 2012

Ciclonica har kommit hem!

Har tagit ut semester och var hemma idag när Ciclonica anlände hem vid lunchtid.
Hade passat på att klippa lurviga Bonzo på morgonen så jag hann precis färdigt när familjen Håkanssons rullade in med Ciclonica på gårdsplan.
Tydligen hade hon varit jättelätt att lasta jämfört med sin hagkompis och dom undrade om jag ville byta häst. Hehehe, nej tack!
Ut kom min coola 1åring som tittade sig stilla omkring precis som att "ja, ja här är jag uppfödd"

Ut med dom stora i hagen och släppte sedan ut Ciclonica.
Hmmmmm, Bonzo ville leka direkt men det kan jag nog inte beskylla Hedvig för....
Hedvig var jättedum och markera och sparka mot lillan hela tiden. Fy va arg jag var på henne!
Till slut fick dom in den stackaren i en hörna och då passade Ciclonica på att spränga tråden och hoppa utanför med 2 skitglada fria hästar efter sig...Fick även se att Hedvig har en fin hoppteknik!
3 lösa hästar & en väldigt arg och skrikande matte!
Ciclonica var lugnast och ville mest gå fram till mig och kela men Bonzo körde svansen i vädret och flöt omkring överallt och ingenstans. Till slut kom min granne ut och med förenade krafter lyckades vi fånga in Bonzo och Hedvig och kunde ta in alla i stallet igen. Grannen påpekade att hon tyckte lillan vuxit mkt. så jag tog fram en tumstock och fick mankhöjden till 160cm.
Nu får dom stå inne och nosa på varandra och jag ska laga staket!

Ciclonica med sin kompis igår sista dagen på betet


Ciclonica och Bonzo i stallet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar