Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 20 november 2012

Det var INTE en "walk in the park"

2 kvällar har jag nu snott runt i hagarna med ficklampa och letat efter hästarna i högsta hugg. Att det sedan var dimma ikväll förstärkte ju inte direkt min syn!
Hedvig som alltid kommer så fort jag kallar har jag nu fått hämta in och då lunkar Ciclonica snällt efter och sedan får jag gå ut och ta in herren på täppan längst ner i hagen med andra ord BONZO.



Ikväll var det dags för dressyrträning för Lisbeth Bergöö. Hade även bestämt att jag skulle rida upp programmet för henne som jag ska tävla i om ca 2 veckor. Tänkte att det var väl inga problem med Bonzo bara han var igenom innan vi testade.
HAHAHAHA säger jag bara det var inte en "walk in the park".
1:a programridningen var en KATASTROF
2:a programridningen var en mindre KATASTROF men dock fortfarande LÅNGT ifrån bra!
3:e programridningen (och nu började piloten bli ordentligt trött) var bättre och ca 1/2 programmet var riktigt bra!

Sammanställning av kvällens dressyrpass som fått oanade muskler att ömma och som gör mig undrande om jag kan gå imorgon är att vi kanske behöver pröva i en dressyrsadel och jag måste rida mkt. mkt. mer dressyr på min lille guldklimp som kan väldigt mkt. men är VÄLDIGT lat om där inte står ett hinder framför näsan på honom.




Målet är nu i dressyren att debuterat LA nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar