Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 2 december 2012

Dressyrdebuten är avklarad!

Idag var det dags för dressyrdebut och när klockan ringde 05.45 var jag glad att jag varit chaufför kvällen innan på middagen hos goda vänner.

Ut snabbt i stallet och konstaterade att alla knoppar utom 1 hade gått upp, PUH lite tidsbesparing där!

Hade laddat kaffekokaren kvällen innan och även gjort baguett då eftersom jag visste att frukosten nog fick intas i bilen på väg till Trelleborg.

Vädrets makter var väl inte på sitt goda humör kanske då snön fullkomligt vräkte ner men jag tänkte att Bettan (dvs. min Toyota Hilux) tar oss nog stabilt till Trelleborg. Körde hemifrån redan 06.30 så att jag hade gott om tid dit. Mötte upp Ullis vid Staffanstorp sedan körde vi i karavan dit vilket kändes tryggt.

Tycker själv att jag är ganska modig som går ut på tävling redan då jag knappast har lärt mig att sitta ordentligt i dressyrsadeln ännu (endast tränat i 2 veckor) men man måste ju börja någonstans.

Kl. 09.06 red jag upp mitt program och jag tyckte själv att det gick väldigt bra då Bonzo var lugn hela tiden och inte undrade vad i hela friden vi höll på med och var hindren var någonstans! Kom ihåg alla vägar och tyckte dom flesta övergångarna blev bra och mjuka. Kunde nog tryckt på honom mer för att få igenom honom det sista och fått bättre gång men var nog lite försiktig såhär första gången!

Fick omdömet:
Ganska bra tempo! Hästen lite okoncentrerad och faller då ur lite i formen! Arbeta mer med hjälperna för att få honom mer uppmärksam!

Procenten blev 58,21% vilket kan jämföras med att hon som vann fick 67,85% så nu ska vi bara bli bättre! Ullis gjorde bra ifrån sig och samlade ihop 61,78% :)

Shit pommfritt så kul det var och nu laddar vi om för nästa tävling i februari 2013.

Efteråt firade vi med Ullis goda hembakade kakor och laddade för hemfärd på vintervägarna!






När jag väl kom hem hade alla dörrar på trailern frusit fast så det blev lite huvudbry innan jag fick ut Bonzo. Lyckades till slut få ner luckorna bak och lämmen och kunde lasta ur honom. Vinterns dåliga sidor!!!

Sedan landade jag i soffan med varm glögg, pepparkakor med ädelost och sändningar från Globen på tv.

1 kommentar:

  1. Kul hade vi och du gjorde en toppendebut :-)Tack för trevligt sällskap och hjälp, kram

    Appropå Kingsland, kolla in länken
    http://www.kingslanddressage.com/

    SvaraRadera