Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 20 december 2012

Lång julledighet har börjat :)))

Hoppla, hoppla var tog denna veckan vägen??

En kort summering är att vi avslutade söndagen med att sonen köpte Madagaskar3 och fick en peruk till för sina mattepengar under hösten så på kvällen intog familjen soffan och såg en mkt. bra tecknad film


I tisdags satte jag igång Bonzo igen och tog en skrittrunda ner till byn och hem igen.
Skritten liknade mest spansk passage så han var nog glad att komma igång igen :)

Ciclonica tog ännu en vuxenpoäng när hovslagaren var här och var väldigt snabbt med på noterna. Titti var väldigt duktig med henne och hade vissa knep med bakbenen som jag blev djupt imponerad av. Tog först ett kvastskaft och smekte bakbenet med och självfallet slog Ciclonica mot det. När hon sedan slutade slå berömde vi henne och tog sedan ett grimskaft runt bakbenet för att lära henne lyfta det och när det funkade var det bara att raspa hovarna. Allt detta gör man för att inte hovslagaren ska ha huvudet direkt vid bakbenen innan hästen lärt sig och jag fick lära mig att med ston är det bakbenen och hingstar frambenen.

På jobbet har det varit stendött hela veckan så jag började min julledighet idag (en dag tidigare än planerat) och har haft det sååå mysigt nu 1:a dagen. Började med att när hela familjen var utflugen och hästarna ute och stallet iordning att gå min powerwalk runda på 6 km (jaaaaaa det är dags att börja röra på fläsket igen och vad är inte bättre än att få in en rutin igen när man är ledig). Sedan blev det lite mys framför tv´n innan jag hämtade sonen. Innan solen gick ner var det dags att rida Bonselonsen. Eftersom det nu har töat och frusit på igen så är vår väg som alla vintrar isig så det var bara att ge sig ut på åkern och markarbeta.
Bonzo var så laddad att han darrade och min enda tanke var bara "håll om med benen och sitt kvar"
Jag satt kvar och fick igenom honom bra men jisses det var många hästkrafter under rumpan idag!

Ljusen i fjärran är våran gård

Stallet har tyvärr inte fått så mkt. julpyntning i år som andra år då Ciclonica får gå fritt därinne när jag hämtar Bonzo men utanför lyser iallafall deras jullykta

Detta inlägg avslutas med veckans jultips, hahaha
Bästa julskivan på länge är inköpt och just nu sitter jag här och njuter av den, rekommenderas varmt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar