Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 8 december 2012

Det blev ingen tävling :(

Iväg for jag 09.00 imorse och tyckte nog att bilen och trailern gick tungt på småvägarna men ville ändå inte köra så fort där! Kom ut på stora vägen mot Sjöbo och gasa upp och då tjöt det ngt. så fruktansvärt att jag blev helt ställd. Fick stanna mitt på vägen med lastbil efter mig som inte kunde ta vägen någonstans... Gick ut och kände bara lukten av brännt gummi!
Okej nu blev jag nervös!!! Körde i krypfart (och sket i den längre och längre kön efter mig) och svängde in på första bästa parkering innan Sjöbo.
Ringde Kalle som kom efter en stund och körde iväg med ekipaget före mig i ! Kunde genast se att ena hjulet på trailern inte rullade utan bara rök. Tutade som en galning och for om Kalle så fort jag fick en chans och stoppade honom.
Bromsen på det hjulet på trailern hade frusit fast och vi fick loss det med att backa, men då kände jag att köra till Åstorp som är 1.5 timmes färdväg och inte veta vad som har hänt med däck, bromsar osv. var jag inte så sugen på!

Hem igen och sonen och jag bestämde oss för att det fick bli inhandling av julgran i Brösarps Backar idag ist.

Vackert är det med vintern trots allt när vi styrde kosan mot julgransförsäljaren
Nåväl trots allt har hela detta tävlingsår varit fantatiskt med Bonzo och jag är så nöjd med min och hans insats och nu ska vi träna och ladda för att gå upp i klasser nästa år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar