Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 21 april 2012

Snopet är bara efternamnet!

Började dagen med att åka och handla och fylla upp kylskåpet igen. Tog sedan in Bonzo i lugn och ro och gjorde honom iordning för våran utflykt till Bollerup och Pay&Jump.
Hade inte anmält mig tidigare eftersom det endast fanns en mailadress och inget telefonnummer och jag vill inte skicka privata mail från jobbet. Men eftersom där stod att dom tog 20 kronor i efteranmälningsavgift tänkte jag att jag anmäler mig på plats istället. När jag kommer dit och ska anmäla får jag till svar att dom faktiskt inte tar anmälningar på plats och där var t.om. dom som startat där idag och ville anmäla till en klass till som fått ett nej. Ehh VA?? Hur resonerar man då om man går ut med vad det kostar att efteranmäla men dom tar inga efteranmälningar på plats. Gud så arg jag blev!!!

Åkte till Ulrikas ridhus istället och hoppade lite på en ngt. överladdad Bonzo som slängde sig, stack iväg och ja jag vet inte allt han hittade på. Eftersom jag normalt inte gillar att hoppa när jag är själv så blev det ju inte bättre av att han tramsade sig så. Fick honom någorlunda lugn i slutet och kunde ta ett par små språng. Var ju inte på bättre humör efter detta när jag svängde hem men när jag kom hem så hade mina favoritkillar kommit hem så då fikade vi i solen och tittade på hästarna stora glädje när dom blev nersläppta i stora hagen igen. Kunde även se att Ciclonica har en fin gång precis som mamma Hedvig :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar