Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 22 april 2012

Hedvig är ute på äventyr!

Vädret idag har ju inte direkt varit så att man har hurrat av glädje! Regn, regn och åter regn. Tänkte först åka till Henriksdal och kolla på klasserna på fm. men ändrade mig ganska snabbt med regnet. Gick ut på min powerwalk runda och tog sedan in Bonzo igen till hans stora förtret så att han fick en chans att torka ngt. innan vi körde iväg till ridhuset. Tur att jag bara träffade på Katta där för den blöta leran var inte så lätt att få bort från honom innan vi körde.
En ngt. låtsas hingst lekte Bonzo idag (vet inte riktigt vad som tagit åt honom men hoppas att det är för att Hedvig är i brunst). Lugna sig snabbare idag när jag red igenom honom och kunde jobba honom mkt. mer idag. Glad och nöjd for jag sedan hem och  gjorde en total remake over på Hedvig med bad, klippning av man osv. och tog sedan in tjejerna från regnet och bänkade mig framför tv´n för världscups hoppning.
När denna var slut så var Hedvig redo för sitt stora äventyr!
Ehh, när jag lastade henne så skrek Hedvig, Ciclonica skrek och Bonzo likaså och jag kände mig som världens största bov som körde iväg med henne!

Nu står hon iallafall på seminstationen 5 minuter ifrån oss och ska kollas imorron bitti. Förhoppningsvis är hon i brunst och kan semineras redan på tisdag men det får morgondagen utvisa. Anledningen till att hon får åka dit kvällen innan är att jag sticker till jobbet redan 05.30 på morgonen och jag tror inte att varken Göran eller Cilla hade uppskattat att jag hade knackat på dörren med Hedvig vid den tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar