Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 16 april 2012

1a dagen i Malmö avklarad

och alla siffror & statistiker dansar runt i mitt huvud!

Dagen började med att jag gick upp 04.45 efter en natt med ganska dålig sömn. Hämtade Pia utanför Sjöbo och sedan färd ner till parkeringen vid busshållplatsen i Sjöbo för att färdas med buss till Malmö. Bara det är en ny erfarenhet för mig då jag ALDRIG har åkt buss eller tåg till jobbet utan alltid kört själv. Men ska man jobba mitt emot centralen i Malmö blir det väldigt dyrt att både köra och parkera. Bussen 06.00 på morgonen är inte varm kan jag berätta och Pia hon snussade in ganska snabbt. När vi kom till Värnhemstorget i Malmö var det bara att gå rakt över gatan och byta buss och sedan vidare mot centralen och där sedan gå rakt över gatan till kontoret. Väldigt smidigt måste jag nog erkänna! Utsikten från kontoret är super och arbetsuppgifterna väldigt roliga. Och framförallt är det skitroligt att jobba med Pia igen!

Utsikten från vårat kontorsrum

Väl hemma igen ca 17.30 var Anne en slagen hjälte och såg väl inte fram emot mocka eller rida men det var bara att knipa igen och ta tag i det. Även om det blåste rätt rejält var det skönt att komma ut en runda med Bonselonsen.

Efter att gjort middag till familjen har nu rumpan landat i soffan och kommer vägra röra sig därifrån på hela kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar