Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 6 april 2012

Lång långfredag!

Morgonen började med att när jag skulle ge hästarna frukost smiter Ciclonica ut medans jag häller fodret i krubban. Hon var ganska lugn hela tiden men passade på att undersöka alla hörn och kanter i stallet innan jag till slut fick på grimman och fick in henne i boxen igen. Sedan var jag klarvaken kan jag säga!

Efter frukosten stack jag upp till ridhuset med Bonzo och red igenom honom ordentligt innan passet för Annsie imorgon ;) Han var jättefin, pigg och lite busig!

När jag kom hem så höll Kalle på att tömma gödselstacken och jag ryckte in och skyfflade skit. Fick nästan ett skrattanfall när vi stod där och jag tänkte att alla normala människor är ute på konstrundan och förlustar sig medans vi hästfolk står och skyfflar skit ;))

Tyvärr var Matilda ännu sämre idag och eftersom det hållt på i en vecka nu så ringde jag sjukvårdsupplysningen och efter det samtalet blev det färd till akuten. Tror faktiskt aldrig att det gått så fort där! Vi var därifrån igen efter 2 timmar! Facit blev "Körtelfeber" vilket man inte får någon medicin för alls men kan tyvärr vara ganska långvarig! Stackars min lilla 18-åring!

Tur är att vi har mat ikväll som är ganska lättsmält när man har ont i halsen, så jag har gjort Lax- och räkpaj med avokado och rom enligt VV och litta sillbitar till de!


Ha en trevlig långfredag alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar