Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 4 juli 2012

Verkar lovande med rätt hingst

Nu räknar jag faktiskt dagarna tills min semester börjar (dvs. jobbar denna och nästa vecka). Är otroligt drygt att gå upp 05.00 när alla andra i familjen ligger och sussar.
Dock går det väldigt bra att åka buss så jag ska helt klart försöka fortsätta med det efter semestern.



Bonzo fick en ngt. lugnare vecka förra veckan då jag var iväg mitt i veckan och till helgen var vi ju på bravader i Köpenhamn.
Blev en lugn skrittrunda i måndags och igår var jag i ridhuset och red ett lite lugnare markarbetespass som dock gjorde honom genomsvettig ändå så det fick bli helbad när vi kom hem. På torsdag är det dags för hoppträning och det ska bli skitkul.

Läste igår i Ridsport om årets betäckningar hitintills och fick till min stora glädje se att Corriendo Tau som jag valde i år ligger på 5:e plats med 18 betäckningar och 90% dräktighet, inte illa!
Känns kul att det är fler än jag som tror hårt på den hingsten!

Hedvig ska kollas på 90 dygns dräktighet i början på augusti så det ska bli spännande

Corriendo Tau


Till helgen har jag lovat Matilda att på lördag åka ännu en gång till Köpenhamn och rean så att hon oxå får shoppa lite (och kanske lite till mig oxå....) och på söndag är det dags för Falsterbo Horse Show så helgen lär försvinna i ett nafs.

Ha en bra vecka i solen som faktiskt lyser riktigt fint just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar