Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

torsdag 19 juli 2012

Abstinens!!!!

Igår tyckte min man att jag skulle bara varva ner, lägga mig i soffan och acceptera att jag var skadad och faktiskt efter denna vår behövde VILA!
GUUUD så tråkigt tänkte jag!
Min plan när semestern började var att börja med intensiv powerwalk på piloten och konditionsträning på Bonzo och komma till Tingsryd med ett välsvarvat ekipage!


Men eftersom jag inte hade något val la jag mig i soffan, tog fram en bok och OK då jag njöt av boken och varvade ner ngt. otroligt. Boken heter "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" och är riktigt charmig att läsa.

Kände redan igår kväll att jag var bättre i benet och imorse behövde jag knappt kryckorna längre så jag gick ner till 1 krycka istället.  Är lite svullen fortfarande dock så jag tar det lite lugnt så att jag inte förvärrar det igen. Åkte iväg och köpte ett "Back on Track" skydd för knäet och hoppas att även det påskyndar läkningen.
Var dock otroligt sorgligt att behöva avboka tävlingen på lördag (har jag inte haft skador nog detta år???) men som min kloke son sa att "Mamma, det viktigaste är att vi kommer iväg till Tingsryd för det vill vi ju absolut inte missa" Och det är ju så sant och eftersom det är 3 veckor dit så är jag och Bonzo nog FIT FOR FIGHT då!

Är det fler ryttare med mig som har abstinens efter 2 dagar frånvaro av ridning???

1 kommentar:

  1. Just nu är jag oerhört tacksam att jag har tre hästar att rida med tanke på att där står två skadade!!! Abstinens är ett svagt ord...!!!!

    SvaraRadera