Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 13 juli 2012

Snaaart semester!

Ni vet min tisdagmorgon som började si så där.... det fortsatte när jag kom hem och hade fått brev från Skattemasen som vill att jag ska redovisa alla mina körningar till jobb 2011 med kvitton osv. osv. Rätt lustigt att dom råkade ta mig som alltid nästan tar i underkant och faktiskt ska betala kvarskatt i år.....Eftersom jag hatar att ha sådant hängande över mig har jag snart gjort klart hela redovisningen och i nästa vecka ska dom få nästan en hel novell från mig.

I onsdags var jag på Falsterbo Horse Show med Christina och hennes döttrar. Mkt. trevligt och helt ok väder (t.om lite sol då och då). Blev visst lite inköp till i form av shabrak, HV polo klocka och en HV kofta till jobbet.
Såg Huntingen som gav mig världens flashback ett par år tillbaka när Ellen Brunes åkte av. Fick tillbaka alla minnesbilder när Lina åkte av på samma klass. Usch även om jag tycker denna klassen är otroligt spännande att se så börjar jag få lite avsmak faktiskt.
Är dock djupt imponerad av Sara Ekman som går in och vinner över ett par väldigt rutinerade ryttare :))
Även jättekul att Anna Hassö blev placerad med sin egen uppfödning :)))




Igår hade vi hoppträning uppe på Svabesholms Gård ovanför Kivik med Ulrika.
Redan på morgonen satt jag på bussen och undrade var jag skulle få energin till att träna på kvällen ifrån....Är sjuuukt trött nu och har nog aldrig längtat efter en semester som i år. Har ju hänt ganska mkt. denna våren så det är kanske inte så konstigt.



Att vi åkte dit var för att få till en träning på en utebana.
Bonzo var duktigt taggad i början men ramlade ur i tempo lite i mitten (och med handen på hjärtat gjorde nog piloten det med, men det är lite typiskt oss när vi får vänta för länge).
Mesade lite när vi skulle hoppa bana i början med efter en stund kom mitt "jävlar anamma" ikapp mig igen och jag satte igång galoppen och flög över alla hindren som ingenting.

2 arbetsdagar kvar and counting till SEMESTER!!!

TREVLIG HELG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar