Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 1 juli 2012

Hemma igen efter en mkt. trevlig helg i Köpenhamn

Igår morse hämtade vi upp Bertil & Tina vid 10 tiden och begav oss till tågstationen vid Hyllie för vidare färd mot Danmark

2 gossar som inte insett hur mkt. shopping som står på agendan...
2 tjejer som har laddat ordentligt...

När vi kom fram till Köpenhamn tog vi en taxi till hotellet för att bli av med alla väskor. Solen log strålande mot oss så våra strupar var lite torra och magarna kurrade lite. Då hotellet låg 5 minuter från Nyhavn var valet självklart att gå ner där och insupa en god lunch med en väldigt god iskall öl :)


Tänk så nöjda man kan bli efter detta :))

Efter att fått i våra män varsin gammeldansk med så var vi redo för shopping. Allt var på rea för 50% så man vred nästan nacken av sig. Första affären vi dök in i var Tommy Hilfigher och där köpte jag och Kalle varsitt ett par skor. Sedan var det Zara och där hittade jag en jättefin virkad topp. Efter ett par timmars shopping var det dags att ta hem till hotellet och ta en power nap innan middagen.

Jag e laddad inför utekväll

Hade bokat bord på Madstället och maten var helt underbart god, kan varmt rekommendera detta ställe
Mätta gav vi oss ner till Nyhavn och vem springer jag inte på där om min käre vän Anna Hassö. Ibland är världen bra liten :) Vi skulle mötas upp på Sams Bar senare men vi "medelålders" som min man så gärna säger hade ingen ork kvar och efter gått ströget hela vägen upp

Kalle & Bertil ser ganska kul ut bakifrån då Bertil är 196cm och Kalle 171cm ;)

Så på nervägen för Ströget gav vi och tog en cykeltaxi och bestämde oss för att ta en nattfösare på hotellets bar i lugn och ro. Väldigt romantiskt var det att åka cykeltaxi på kvällskvisten.

Vårat hotell på kvällen

Mina fina skor som jag köpte på Tommy Hilfigher

Var nästan lite ledsamt imorse när vi gick mot tågcentralen igen för hemfärd. Men det är ju inget som säger att vi kan göra om det nästa sommar :))

Idag har jag haft mest ryggläge i solsängen och tog en paus när jag körde och handlade mat inför veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar