Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 31 juli 2012

Min tokiga lilla häst!

Igår var det rent ut sagt skittrist att ha semester utan Kalle men jag och Carl Philip försöker göra det bästa av situationen och hålla oss fullt sysselsatta.
Igår hade Carl Philip en kompis här hela dagen (kan bara konstatera att fritidsfröken kommer jag aldrig att bli).

Idag började vi med att åka och börja så smått proviantera till Tingsryd. Jag har alltid ett mål varje år när vi åker dit att vi ska ha en massa gott med oss från lite skilda affärer och idag blev det mest tilltugg, godis och pålägg inhandlat. Sedan tillbringade jag ett par timmar framför tv:n och fälttävlans banhoppning från OS. My God så spännande! Inte ofta som jag står upp och hoppar när Sara hoppar sista hindret för att först jubla och sedan skrika högt NEEEEJ! Nåväl ett silver är inte illa det iheller :)

Dagen har avslutats med att hoppa nere på Tomelilla travbana där Österlens Ryttarförening har tävling torsdag-söndag. Jag ska själv starta där på torsdag och är inte överförtjust i den banan men behöver en start till i ryggen innan Tingsryd så det är bara att bita ihop och åka dit. Bonzo var otroligt tittig på allt runt omkring och vääääldigt hoppglad. Tokiga häst!
Passade på att hoppa alla titthinder och var nog allra stoltast när vi seglade över det berömda TUF TUF hindret som ingenting
Resten av veckan kommer innebära
  • Imorgon 90 dygns koll av Hedvig (hoppas verkligen där är en liten gullig bebis inne). Skulle ientligen kolla henne på måndag nästa vecka men veterinären ska till OS i London.
  • Torsdag tävling med min duktige son som medhjälpare
  • Fredag-Söndag sitter jag i domartornet och på fredagen hjälper även Carl Philip till på tävlingen
Så som ni märker så har jag fulltecknat hela veckan :)) Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar