Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 17 juli 2012

Skadad pilot!

Igår jobbade jag ett par timmar först och kände ungefär GUD SÅ SKÖNT att det är semester snart! Skyndade mig hem och skulle ta in Bonzo från hagen och fara iväg till hoppträningen dag 1. Kände på håll att han skulle vara lite svår att få in så Hedvig gick med mig ner till honom. När hon står brevid Bonzo börjar dom pussas varav Hedvig tjuter rakt ut och far ut med frambenen mot mig. Min reaktion var att kasta mig åt sidan men eftersom Hedvig fastnade i grimman som jag hade i handen så får jag en snärt tillbaka och vrider om knäet. Det kändes kan jag lova och dom orden som kom ut ur min mun medans 2 pållar galopperade glatt iväg var inte för den fina skolan :(
Fick dock tag i Bonzo efter ett tag och for iväg på träningen som var super! Lärorik, svår och väldigt upplyftande! Kändes lite grann i knäet men inte värre än att jag kunde rida.
MEN inatt när jag gick upp så kunde jag inte stödja på benet och hade grava problem att ta mig tillbaka till sängen igen. Imorse hade mitt knä antagit 3 storlekar större och var inte grannt kan jag lova.
Fick tid på vårdcentralen 10.00 och beslutet kom ganska snabbt av doktorn att tömma knäet. Vet ni hur rädd jag är sprutor??? Som en barnrumpa kan jag lova så jag blundade stenhårt när han stack in nålen och djupandades hela tiden. Men jag måste erkänna att jag kände en stor skillnad på benet efteråt.

Fick sedan remiss till Ystad för röntgen eftersom det inte var ledvätska som kom ut utan blod. Röntgen visade en utgjutelse på leden och jag blev hemskickad med ordinerad vila och stödbandage ett par dagar.  På måndag är det återbesök hos doktorn i Sjöbo och sedan räknar jag med att jag är i sadeln igen :)) Det som inte dödar det härdar som min käre man brukar säga.

Var ju bara jäkligt synd att jag missade dag 2 på hoppträningen men VAD ÄR VÄL EN BAL PÅ SLOTTET? Jag kom ju ändå lindrigt undan tycker jag för värsta scenariot hade varit operation eller gips och hela Tingsryd meetinget åt skogen :(

2 kommentarer:

  1. Tur i oturen men vadå tömmer de knäet UTAN BEDÖVNING??? Det hade jag aldrig klarat :-/
    Det där med hälsande hästar - livsfarligt, Dokka sparkade mig rakt på baksidan av låret och gav mig en fin lårkaka för några år sedan, när hon stod i gången och fick noskänning med snygg valack. samma där, spark med frambenen rakt ut, och där stod jag. Hoppas stödbandaget gör susen! Kryapå-kram från Vera :)

    SvaraRadera
  2. Jag frågade efter bedövning men fick ett NOPE där av läkaren så det var bara att blunda och hoppas att det gick över fort.
    Ja nu har jag lärt mig den svåra vägen att alltid ta in Hedvig före Bonzo efterom hon gärna följer efter mig så fort jag är i hagen.
    Har jäkligt ont idag men hoppas det är fasen "bli värre för att sedan bli bättre"

    SvaraRadera