Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 2 oktober 2011

Jag har tappat galoppen!!!!

Och vet inte riktigt var jag ska hitta den!! Ja så känns det nu :(
Här har man rättat till Matilda när hon red lilleman och vad gör jag själv nu då??? Jo går in i komfort zonen och visst det ser prydligt och snyggt ut men när jag tycker det känns så bra det är då jag ska fatta att nu har vi för dålig galopp!!
Träningen i torsdags stryker vi och glömmer och tar med godbitarna i slutet av den :)
Tävlingen igår skulle Bonzo och jag ur ännu en komfortzon och starta 2 klasser som vi inte gjort på länge. Solen strålade och sensommaren small till vilket resulterade i ca 30 grader varmt i ridhuset, pust!  1:a klassen var som sagt väldigt snygg och prydlig men med lite dåligt tempo. Bonzo preparerades med både energi boost pasta och betfor/havre blandning inför klass 2.
Gick banan och räknade faktiskt galoppsprång mellan 2&3 och 6&7 och tänkte att nu jäklar ska jag även räkna dom när jag rider!
Bonzo började med att nästan intill vägra ta bettet när vi skulle tränsa och tittade på mig med blicken "är du helt galen och tror att jag vill flåsa runt en bana till i den värmen"
Kändes helt ok på framhoppningen och in på banan gled vi!
Låg perfekt in på 2:an och började räkna och när jag kom till 5 galoppsprång var vi inte över, hmmm 6 fick Bonzo in och redan då skulle jag naturligtvis tänkt på att kanske tagga till honom lite, men icke. 4:an gick bra och sedan kom kombination på böjt spår med oxer in och jag sitter och tar och tar och tar och med den lusiga galoppen hade vi ingenting att rätta till oss på när vi låg fel in så Bonzo sa "nej tack" ! Vilket var helt rätt gjort av honom!
Gjorde en volt och tog 1:an och gick ut!
Såååå sammanställning av helgens tävling är att
  • Anne ska börja galoppera och kanske ha ngn på läktaren som busvisslar när jag inte har tillräckligt bra galopp!
  • Är faktiskt skitnöjd att jag räknade galoppsprången och höll den planen!
  • Skitnöjd med att jag gick in och gjorde klass 2 trots att Bonzo inte helt var med noterna!
  • Min målplan i år var att rida regionalt när året var slut men den har blivit något reviderad och "so what" jag gör detta för det är kul och har inga planer på OS ;))
  • Jag har en fantatisk häst och rider inte så pjåkigt själv och med lite finslipning här och var blir det ännu bättre! Nu är det dags för en liten svacka för att ta oss vidare :)))
Har i övrigt haft en jätteskön söndag hemma och hunnit med massor och imorgon bär det av till Jönköping för mässa tisdag-torsdag!

1 kommentar:

  1. Varför brukar du inte starta två klasser när du ändå är iväg? Mackan fick gå två klasser nästan varje gång - redan som 5-åring. Hoppas att du hittar galoppen och kommer ur komfortzonen snabbt! Lycka till :-)

    SvaraRadera