Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

tisdag 11 oktober 2011

Hittade galoppen igen!!

Igår var det riktigt skitväder rent ut sagt! Blåst och regn och där satt man på jobbet och tänkte på lilla Ciclonica ute i detta :((
När jag tog in dom vid 4 tiden så skakade hon, stackars lilla stumpan!
Fick 2 fleecetäcken när jag köpte trailern av BOJ och det ena var felskickat i stl. 125 så det fick hon på sig illa snabbt efter att jag torkat henne med handduk. Hon fick upp värmen ganska snabbt och slutade skaka, puh! Gäller nog att hålla lite bättre koll på vad dom lovar för väder och öppna upp till gödselstacken för där har vi byggt med väggar så dom får lite vindskydd iallafall.

Ciclonica med täcke på sig för första gången, sötis!!!


Efter det så kopplade jag trailern och for upp till Ulrika för privat hoppträning. Har ju som jag skrivit innan en mindre svacka just nu och vill gärna hålla klasserna som jag anmält mig till på söndag och då finns det bara en sak att göra träna, träna och åter träna!!
Från kortsidan i mitt sämre varv dvs. höger la Ulrika en galoppbom och så började vi med att jag skulle rida på 5 galoppsprång fram till en oxer (alltså Anne tempo.....) Sedan fick jag skifta att rida varannan gång 5 och varannan gång 4. I slutet höjde vi upp oxern och då var det endast 4 galoppsprång som gällde (alltså tävlingsgalopp)
Det gick FANTATISKT bra och mitt självförtroende fick sig en ordentlig boost!
Jag kunde exakt känna var mina problem sitter och det är mkt. i att jag inte rider honom från innerskänkeln ut till yttertygeln i höger varv utan blir lätt hängande i innertygeln istället och då blir det omtramp på galoppbommen in.
Så vad jag ska tänka på på träningen på torsdag äro
  • Får jag omtramp eller kommer kort in på ett hinder måste jag ner i sadeln direkt och driva honom framåt ett steg och sedan bara rida med
  • Kommer jag in bra ska jag bara rida med och inte börja fibbla med händerna!!!
Bettet funkar jättebra och jag tycker att jag får fram en bättre galopp på detta och har honom framme mer så "so far so good"

Ulrika sa att min svacka just nu beror på att jag är på väg att gå ett snäpp högre och då får man alltid en liten svacka för att bli bättre och så är det nog ;))

Har jag sagt innan att BONZO är bäst????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar