Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 16 oktober 2011

VINST!!!!!

Idag var det dags att genomföra eldprovet om alla extra träningar i veckan hade gjort resultat eller inte.

Min tränare Ulrika var funktionär idag inne på banan så det gällde att rida tillbaka hennes 2-0 ;)

På framridningen var Bonzo jättefin och jag fick till ett par riktigt bra språng!
In på banan som startnr 3 och när vi kommer in i ridhuset som är väldigt mörkt och smalt så spänner sig Bonzo och står emot. Det var bara att galoppera på volter så gått det gick för att få honom uppmärksammad på mig istället!
Fick upp en bra galopp mot 1:an och höll den hela banan igenom, fick något för tidigt avsprång på något hinder men i det stora hela en bra runda.
Omhoppningen gick super som vanligt och jag la mig som ledare av klassen.
Höll ledningen rakt igenom hela klassen och vann ett supersnyggt rött fleecetäcke till stjärnan.
Ulrika tyckte att jag ridit bra och hade en bra tävlingsgalopp så "övning ger färdighet".
Formsvackan kastar vi bakom oss nu och ser fram emot tävling om 2 veckor igen på VÄRLDENS BÄSTA HÄST!

1 kommentar: