Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 12 oktober 2011

Hingstbråk!!!

Imorse när jag skulle köra hemifrån upptäcker jag en stor hög med hästbajs på våran infartsväg och anar det värsta!
Ner med rutan och hör Bonzo och grannens hingst i värsta bråket över staketet!
Har nog aldrig backat så snabbt tillbaka till gårdsplan igen!
Fick in stona snabbt och Bonzo fick Kalle försöka få in medans jag körde upp till grannen med tjutande däck och handen stadigt på tutan!
Tog ett tag innan hon reagerade och kom ut (snabb e hon inte) och då var jag så arg så jag kokade! Skällde så det blåste i tomrummet hon har mellan öronen med orden att om Bonzo hade den minsta lilla skråma på sig skulle hon få anmälningar på sig som aldrig förr!
Hennes bortförklaringar var ganska lama (som vanligt) t.ex. "jag har mina hästar inne på nätterna så ngn. måste släppt ut hingsten" yeah right!!
Våra stackars hästar fick iallafall stå inne idag och i helgen får vi sätta upp ett staket till ett par meter från vårat andra med ström i och hoppas att det håller hingsten på avstånd när det händer igen (jag säger in om eftersom det inte är 1a gången detta händer)

Igår kväll så hade iallafall jag och Ciclonica världens mysstund :) Hon var så trött efter 2 dgr mindre bra väder och låg ner och åt hö och då satte jag mig hos henne och kliade och myste och där fastnade jag en bra stund :)

1 kommentar:

  1. Fy va obehagligt med en lös bråkstake till hingst!!! Skulle oxå vara både galen och utom mig av ilska. MEN gud vilken fin bild på er, sååå sött! Blir klart avis, kram

    SvaraRadera