Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 21 oktober 2011

Konditionsträning blev hoppträning

När jag satt på mötet igår och insåg att konditionsträna på våran åker var bara att skrinlägga eftersom det regnat dom sista dagarna bestämde jag mig snabbt och lätt för att i pausen ringa Ulrika och höra om där var plats för mig på kvällen.
Skulle bli kul att se om det bara var en tillfällighet att det kändes så bra i tisdags eller om det verkligen är så att formsvackan har vi kastat bakom oss.

Tja, vad kan jag säga utan att det gick SUPER!

Var en sväng där vi skulle svänga ganska tvärt till vänster från kortsidan och hindret kom snabbt ur sväng och sedan en böjd linje ner till nästa räcke. Jag kom bra på räcke nr 1 ur svängen men men räcke nr 2 låg jag fel på ca 3 ggr. och tog av 1 galoppsprång innan :(
Jag kom inte riktigt ner i sadeln mellan räckena och kom lite fram på honom då och tappade helt och hållet ytter och blev hängandes i inner.
Gav mig den på att ligga rätt och gav mig på det igen efter att dom andra hoppat det och helt plötsligt kände jag att jag hade ytter där den skulle och inte hängde i inner och rumpan var i sadeln och då redan ett par galoppsprång kunde känna att nu ligger vi perfekt.
Shit pommfritt vad ridning är kul!
Utmanande, tekniskt och lärorikt!

Stort tack till Ulrika som tagit sig tid att träna mig lite extra :)

Och formsvackan är glömd och begraven :))))

Trevlig helg alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar