Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

fredag 7 oktober 2011

Hemma igen och ngt. sliten!

Veckan på mässan har varit fylld med mkt. skratt och skämt vilket är tur eftersom dagarna är ganska långa och nätterna likaså. Har helt underbara kollegor som man inte kan annat än trivas med :) Onsdagskvällen avslutades med en buffé för mässan där 2500 st biljetter hade sålts till! En av utställarna hade hyrt in ett band och det var nog den fest med mest ös jag någonsin varit på! Bandet var urduktiga och ingen kunde stå still från åldrarna 30-60 år. I slutet var t.om. borden tillfälliga dansgolv ;)

Styrde hemåt igår morse ngt. mör och svängde in om Ullared på vägen hem och fick handlat lite julklappar till barnen (ja jag vet att jag är tidig men gud så skönt att slippa springa i affärerna i december)


Färden sedan neråt Skåne vill jag helst glömma då det öste regn ner och bilen tappade väggreppet minst 3 ggr. Till slut låg jag i 80 km hela vägen hem så det tog sin lilla tid att komma hem!

Stannade till på Bengts Hästsport och skulle se om jag hittade ett bättre bett till Bonzo. Tycker han blir stum och hänger framåt på det raka gummi pelhammet som jag har ridit på nu i ca 1 år och tar förhållningarna ngt. för bra så vi tappar tempot! Hade bettkonferens med min bettguru Lina (som jag ännu en gång gratulerar för att ha gått till final på sin fina 5 åring Fairchild i Flyinge) och min tränare Ulrika innan beslutet föll på ett Trust bett som jag fick låna hem och provrida på. Detta pelhammet har kortare skänklar än mitt gamla och har lite mer i munnen för Bonzo att hålla på med :)

Babypelham med rullar
For iväg på hoppträning för Ulrika på kvällen och provade det nya bettet som jag tyckte funkade väldigt bra igår i varje fall så nu ska jag prova det en träning till och på tävling om 1 vecka :))

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen en tuffing som åker iväg på träning efter en sån arbetsvecka:-) Riktigt bra red du till på köpet! Bra jobbat, kram

    SvaraRadera
  2. Tack Ullis :)

    SvaraRadera