Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 10 oktober 2011

Ciclonica ändrar färg och hårdträning på G!

I helgen gick vi ut hårt på lördagen och hade dressyrträning för Fredrik. En ngt. disträ och snubblig Bonzo gick i sin egen lilla värld tills piloten blev riktigt arg och röt till och då vaknade han till och fattade vad vi gjorde där och gick perfekt resten av lektionen :)
I veckan hade Kalle hämtat hem och fryst in hjortkött som till kvällen fick bli en ljuvlig gryta som puttrade länge och väl :)

På söndagen följde jag med Ullis och skulle titta på när hennes häst lillen skulle äntra tävlingsbanan med Jannicke. Även Rocacio som jag sålde för lite mer än 1 år sedan skulle starta med sin nya ägare och det ville jag ju inte missa. Fick även pratat med dom och höra hur det gick och dom är supernöjda med Rocacio och det är ju väldigt kul att höra :)

Matilda och Rocacio
Jannicke och lillen

Var även tvungen att ta nya foto på Ciclonica som helt ändrar färg nu när fölpälsen åker av
Ibland är det svårt att nå att klia sig :)

Det vita på frambenen har helt plötsligt börjat få svarta fläckar i sig

Även bakbenen börjar bli mer svarta än bruna

Den söta lilla hopperumpan ;)

Annars kommer veckan innebära hårdträning inför tävlingen på söndag så ikväll har jag privat hopplektion för Ulrika för att försöka gå ur min lilla svacka och på torsdag är det hoppträning i grupp. Inga tjänsteresor denna vecka tack och lov så jag kan ägna mig åt familj och hästar till 100% :)))

Älskar veckans pepp från Olof Röhlander som jag får på mail varje måndagsmorgon;

Låt ingen annan få bestämma vem du är eller vad du kan bli. Sälj dig inte! Kompromissa aldrig med vad du står för och den du är. Det är inte värt det, för du tappar ditt egenvärde, din stolthet och självrespekt. Du är dig själv och vill man inte ha det får man ta ngn. annan.

Ha en bra vecka, håll huvudet högt och låt inga småsaker som en motgång eller ett negativt besked knäcka dig utan bara göra dig starkare. Vinn även när du förlorar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar