Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 30 oktober 2011

Vilken fantastisk helg!

Igår körde jag iväg själv på tävling och det kändes väldigt märkligt och tyst i bilen!
När jag kom fram hade jag tagit med mig en termos med varm choklad och macka som jag såg till att få i mig innan det var dags att prestera.
Min kompis Emma Link och hennes medhjälpare kom efter en stund och hjälpte mig att lasta ur Bonzo och få på honom alla pinaler.
Bonzo var otroligt mjuk när jag red fram och det kändes tryggt när jag gick banan.
Gjorde en bra runda och låg 2:a när jag gick ut, ramlade sedan ner till 6:e placering och fick rida ärevarv :))
Lastade in Bonzo med sadeln på i trailern och medans han fick energiförhöjande betfor/havre blandning och samtidigt intog piloten energidryck! Här skulle startas ännu en klass idag och ingen ursäkt var godtagbar!!
Emma startade tidigt och la sig i ledningen (vilken sväng hon och Honung gjorde) och kunde sedan hjälpa mig på framhoppningen. Jag hoppade inte många språng eftersom han redan gått 1 klass, kunde dock konstatera att han inte var lika mjuk så jag la på lite ben till!
In och gör en av mina bästa rundor där Bonzo hoppar av stort på 7:e hindret och piloten helt tappar balansen och håller på att missa 8:e och sista hindret i grunden som låg ur sväng. Kom dock till sans ganska snabbt och satte mig ner och red!
Omhoppningen var kanon och flöt som aldrig förr och jag knep hem en 10:e placering i denna klassen :))
Gud vad jag är glad för min häst och såååå himla kul vi har ihopa!
Och ja, duktiga Emma Link och Honung höll sin ledning klassen igenom, GRATTIS åter igen !!
Emma filmade även min sista ritt med sin Iphone och så snart hon lagt ut den på youtube kommer den in här :)

På 2 år har vi samlat ihopa alla dessa (inte illa om jag får säga det själv)
Idag åkte jag och Bonzo iväg vid 10.00 och hade bestämt strandritt i Sandhammaren med Annika och Sandra. Jag trodde Bonzo skulle vara lite trött efter tävling men bedrog mig grundligt! Han älskade stranden och for iväg långt före dom andra i galoppen! Dock kan jag tillägga att havet och vatten är inget som intresserar Bonzo (tur att han inte tittar på det i hoppningen)! Underlaget på stranden var toppen och inte djupt så det var kanon att rida på idag.
Stort tack till Annika och Sandra för en härlig söndagsritt och mkt. trevligt sällskap!

Hela denna härliga galoppsträcka framför oss

Bonzo kör sin "jag kan inte stå still inför kameran" ritual

Till slut så... VÄRLDENS FINAST HÄST!!!
Imorron bitti blir det en lugn skrittrunda innan jobb och sedan är det resa till Finland måndag-onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar