Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 22 februari 2015

Ponnyn i zombie mode och min dressyrtränare önskar nog att Xena blev dressyrhäst istället

Sonen var laddad idag men ponnyn var i någon slags zombie mode och gick inte riktigt fram (har varit trött hela veckan)
Framridningen var kaos och ungarna red in i varandra och flög av (dock inte Carl Philip).
Bossiga mammor kom in och tog över funktionärernas jobb och kastade ut ponnyekipage mitt i deras framhoppning då dom enligt listan kommit in för tidigt (återigen funktionärernas jobb).
Dubbel suck tycker jag att dessa ponny mammor inte kan låta funktionärerna sköta sitt jobb och inte tror att dom styr världen!
Carl Philip (som var en av dom som åkte ut) blev jätte osäker och visste inte var han skulle ta vägen...

Inne på banan hade dom en bra galopp mot 1:a hindret men Silver tyckte nog det var räligt och la in en tvärnit 2 galoppsprång från hindret. Gjorde sedan om samma sak igen och då (ursäkta) sa jag med hög röst "SMACKA" och ponnyn flög över hindret. Tog 2:an och 3:an och kom för snävt på 4:an och det 3:e stoppet var ett faktum. Hoppade om 2:an och gick ut.

Carl Philip visade upp en riktigt bra tävlingsmanér och blev varken sur eller ledsen utan konstaterade att mer träning behövs. Och skribenten insåg att ponnyn börjat sin pälsfällning och köpte B-vitamin på vägen hem och ska öka upp kraftgivan lite.

Fina var dom idag


På eftermiddagen hade jag bokat in dressyrträning för Mimmi då vi imorron ska på årsmöte för Österlens Ryttarförening.

Tänkte stilla när jag åkte att nu gick det ju skitbra i måndags så idag kanske det blir en liten dipp!
Men herregud så fin hon var snäckan! Mimmi bara gav beröm och jag och Xena växte hela tiden. Faktiskt riktigt fin i höger galoppen idag som är svårare för henne! Trodde aldrig att vi skulle utvecklas såhär snabbt men det är bara att konstatera återigen att det är en toppen häst jag köpt!
När nästa ekipage kom för träning säger Mimmi "dom där 2 har en otrolig utveckling på bara 1 månad" och det är en hopphäst (tror där kom en liiiiiten suck).
Hahaha jag lovade Mimmi att någon dressyrtävling blir det nog!
Bildresultat för dressyr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar