Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

måndag 16 februari 2015

En riktig whoah träning

Dagen började verkligen konstigt då bussen var iskall och jag frös konstant hela vägen till jobbet. Inne på jobb började jag nysa som en tok och näsan började rinna. Höll på så till lunch och tänkte att shit nu blir jag riktigt dålig. Min chef tyckte t.om. jag skulle gå hem!
Åh nej det krävs mer än så att knäcka mig!!


På eftermiddagen efter min 2:a ipren lugnade det ner sig och efter en tupplur på bussen på vägen hem kände jag mig laddad att åka på dressyrträning.


I uppvärmningen sprang Xena mest och jag började stilla undra om dressyrsadeln verkligen ligger så bra på henne.
Böjde henne mycket i skritten medans Ylva/Josse avslutade sin träning före mig.
Sedan igång i trav och WHOAH direkt var prinsessan precis där hon skulle vara och när vi red slalom mellan koner på långsidan så kändes det lätt som en plätt.


Började idag med galoppen i höger varv då hon är lite svagare i det varvet och övade på snäv volt så att hon skulle sätta sig ordentligt. Där fick piloten jobba med benen kan jag säga så att hon inte slog av till trav.
Sedan galopp i vänster varv och där kom ännu en WHOAH känsla då hon bara kom ihop sig och var så himla fin.
Fick mycket beröm av Mimmi idag som tycker vi utvecklas snabbt :)))


Åkte hem med ett stort leende och landade i soffan lagom till den otroligt spännande nya svenska serien på TV1 "Jordskott". Längtar tills nästa måndag redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar