Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 15 februari 2015

Planer på långa uteritter!

Söndag innebär uteritt och idag blåste det rejält om öronen så vi packade på oss 3 lager kläder och gav oss iväg. Idag red vi ner till Lövestad By över banvallen och Xena hade så mycket energi i benen så att ponnyekipaget fick trava många gånger för att komma ikapp oss.
Trots blåst var det en härlig uteritt på min "helt säkra" uteritt häst :)))

När det börjar bli lite varmare planerar vi att rida lite längre ritter på 1-2 timmar med picknick i ryggsäcken och utgå från vårat hjorthägn i Brösarps backar och sedan kunna rida på grusvägar, skog ända ner till Haväng. Är ni intresserade av att hänga på så hör bara av er (alltid roligare om vi är fler)

Eftermiddagen var vikt till födelsedagsfika hos svärföräldrarna då Kalles lillebror fyllt 42 år. Om sonen igår var tveksam till att klippa kort igår när vi var hos frisören var han desto mer nöjd idag när han upptäckte hur lätt det var att fixa frisyren ;)
Tycker Jenny ser lite lätt uppgiven där, hahahaha!
Min lycka var fullständig då svärmor (fd. hushållslärare) hade gjort sina hemmalagade "mini" semlor som var perfekta att inta för en viktväktare. Herregud jag njöt av varenda tugga (obs! jag åt inte alla dessa utan en)
Nu ska jag tända levande ljus i hela vardagsrummet och mysa ner i en filt med ett gott glas rödvin!
Bildresultat för levande ljus
 
Trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar