Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 21 maj 2014

Vet inte riktigt vad jag höll på med???

Ibland kan jag känna att jag trött osv. men ikväll kände jag absolut ingenting sånt och ändå så klanta jag till det??

Var så glad när jag körde till hoppträningen att jag skulle hoppträna med Ylva som säkert var x-antal år sedan när hon red Chiva och jag Prins.

När vi skulle börja hoppa fram på ett räcke snett igenom så dundra Aktion iväg i 190 knyck (eftersom piloten tog mer och mer på galoppen) och vad gör Anne då??? Istället för att slappna av så spänner jag mig och slutar andas och då springer Aktion ännu mer.
Verkligen ingen bra början på en hoppträning.
Ulrikas visa ord var att nu ser vi till att ändra på det och gör resten av träningen bra.
Gick mycket bättre när vi fick hoppa en bana och Aktion och jag fick fler hinder att fokusera på och var ändå ganska nöjd när jag åkte hem.
Var väldigt nöjd med när vi hoppade bana att även om det går lite fortare ibland så släpper jag inte skänklarna och håller om hela vägen vilket jag inte gjort förut utan släppt skänklarna och åkt lite med!
Vissa träningar blir inte 100% bra och nu har det gått så himla bra länge med Aktion så denna stoppar vi i bakfickan och fokuserar om till en bra tävling på lördag.

Nöjda och glada ryttare efteråt för även om det inte går kanon alltid så är hoppning roligt!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar