Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 31 maj 2014

Varm tävlingsdag och 3års test

Mina gulliga killar hängde med mig på tävling i Åhus trakten.

Bonzo såg mest uppriktigt ledsen ut när han förstod att Aktion skulle få tävla med inte han, snyft!

Solen gassade på bra på tävlingsbanan och Aktion kändes som ett långt segt tuggummi. Har aldrig ridit honom med spö innan men idag fick Kalle snällt hämta det i trailern.

Örjan var gullig och hjälpte mig på framhoppningen och för varje språng kändes det bättre.
In på banan och landar i korsgalopp efter hinder nr 1, får inte honom att ändra och kommer svårt in på linjen 2-3 och river 2:an med bak.
Var en svår bana och maxade hinder men jag tyckte ändå rundan blev bra men kände nog att bettet blir lite skarpt när han inte orkar riktigt.

Får träna lite att hoppa honom på vanligt bett nu och se hur det funkar.
Blev bara 1 klass idag då han var så trött av värmen.

När vi kom hem så var det mulet så hela huset blev städat istället ;)

Caroline (Ciclonicas nya ägare) var på 3-års test med henne i Osby och messar mig att hon fått 8-9 på hoppningen och skötte hon sig på rid momentet skulle hon få diplom.
Det gjorde hon och diplom blev det och hennes stolta uppfödare dvs. jag får hemskickat ett diplom som jag ska rama in och sätta där ALLA kan se det.


4 13 Ciclonica (F. 4) (SWB) 04111852 Cyklon (SWB) sto 163,0 7 8 8 7 8 9 Godk 47 Dipl.
http://www.noshv.nu/pdf-filer/resultat%20hopp%20lordag.pdf


Nu ska Caroline matcha henne mot 4 års championatet nästa år och DÅ ska den stolta uppfödaren vara på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar