Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

söndag 25 maj 2014

Fixardag på Nygård!

Var utvilad och piggare idag och efter stallet var klart gick jag min pw runda på 1 mil igen.

Sedan åkte jag och sonen till Skåne Tranås och inhandlade blommor. Passade även på att besöka Café Blå och inhandla gofika eftersom det var Mors Dag.

Så himla nöjd med alla blommor som jag planterade. Självfallet hade jag räknat fel så jag måste till helgen köpa till 1 kruka till.
Utanför stallet!
Utanför sadelkammaren
På gårdsplan (där det måste köpas 2 blommor till den sista krukan)
Nedanför terassen
Ska stå på terassen när golvet torkat
På väggen på terassen

 
Sedan var det dags att njuta och gofika. Vi hade köpt kokos brownie som var precis lika goda som dom ser ut.
Sedan hann jag nog ligga i min däckstol i solen ca 10 minuter innan jag hör en ljuv stämma som säger "Älskling, visst älskar du mig"?? Mitt första svar var "jag tänker inte röra mig" Akta er när era män kör den taktiken för jag ramla dit...
Helt plötsligt står där en hink med rödfärg och 2 penslar brevid mig??
Fick väl lite skylla mig själv då jag sa när vi fikade på terassen att staketet verkligen behövdes målas om.
Var bara att byta kläder och sätta igång. Var ändå ganska mysigt då Kalle oljade terassgolvet samtidigt och sedan slipade utemöblerna så att man slapp stå där själv och måla.
Insidan får jag ta till helgen då jag inte kunde gå på golvet.
3 timmar senare! Väldigt fint blev det!
 


 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar