Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

lördag 24 maj 2014

Tävling Aktion

När klockan ringde 06.20 sa min kropp klart och tydligt "JAG VILL SOVA" !!
Släpade mig upp och ut i stallet och blev inte piggare när jag såg att Aktion lyckats få upp alla knopparna i manen, suck!
Försökte peppa mig själv hela vägen i bilen till Trolleholm men kände mig inte mycket piggare när jag kom fram.
Gick banan och kände att det här blir inga som helst problem och nu skulle här minsann fokuseras på att GALOPPERA!

Aktion var i 1:a rundan (1 meter) outstanding och vi har nog aldrig gjort en så bra runda.
Jämt och fint tempo hela vägen och 7 sekunder tillgodo på maxtiden!!
När vi hade hoppat 5:e hindret så skyggade han för något på vänster sidan utanför banan så jag fick en vinglig väg på linjen till höger och rev räcket in men det gjorde inte så mycket i det stora hela.

Till runda 2 (1 meter) kändes han trött och seg på framridningen och när vi hoppat 1:a hindret så lava han iväg i 190 knyck och landade i korsgalopp efter 2:an. Var helt omöjlig att byta galopp på så jag fick en orytmisk väg in på 3:an och kom för nära 4:an som vi rev. Efter 5:e hindret saktade jag av till trav och rättade till galoppen eftersom det kändes som att sitta på något som hade 4 ben åt varsitt håll.
Var ändå nöjd med denna rundan också även om den inte flöt lika bra. Han sprang lite men jag lät honom hållas och satt inte och tog tillbaka då.
Hade 5 sekunder tillgodo i maxtiden när vi gick i mål :)
Märktes tydligt att Aktion har lite sin kropp emot sig när han blir trött och tar gärna farten till hjälp då!
När jag hade lastat av hemma både häst och alla tillbehör så gick jag min pw runda på 1 mil och njöt av dagen och naturen.

Behöver jag tillägga att jag somnade tidigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar