Malmö 2012

Malmö 2012
Anne & Bon Ciao

onsdag 7 maj 2014

Finaste tokiga Aktion på hoppträning!

Igår kväll lastade jag båda pågarna och körde hem till Ullis för markarbete. Ullis fick rida Aktion och jag red Bonzo. Tycker han känns konstigt stel men värmer ur det. Ungefär som att man sitter på 4 raka träpinnar, hmm. Hoppas verkligen inte att han ska bli dålig nu igen :(

Carl Philip hängde med då Kalle är i Brussel och jag inte vill att han är ensam för mycket.
Han passade på att öva hoppträning med Ullis gullige vovve Ellie
Ikväll var det dags för hoppträning med Aktion. Planen hade jag redan i huvudet att nu när vi debuterat en höjd utan problem vill jag träna upp galoppen så att vi slipper tidsfel. Vi började med att hoppa en linje med 3 räcken som höjdes upp efter hand. Planen var att hålla 3 galoppsprång imellan och det satt perfekt hela tiden. Aktion taggade till efter ett par ggr när han märkte att han fick galoppera på lite friskare in i serien, hahaha!
Sedan lade vi till 2 oxrar och 1 räcke och la serien även in serien i banan.
Shit va bra det gick och bra galopp höll vi också.
Aktion var så happy så han brallade till på varje långsida, hahaha!
Ulrika fick se filmerna från helgens tävling och tyckte jag red bra alla rundor, klapp på axeln till Anne :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar